Aldrig under min livstid har liberalismen varit så hotad som nu. Jag vill ha ditt förtroende att kämpa för och förstärka socialliberalismen. Vi måste stå upp för demokratiska värden och vi måste nå ut till fler. För mig är liberalism friheten att leva sitt eget liv precis som man själv vill utan att det hindrar någon annan att göra detsamma.

Det här vill jag kämpa lite extra för:

Miljö

Vi måste genomföra en grön skatteväxling på riktigt. Högre skatt på miljöfarliga utsläpp och lägre på arbete. För att få betydande resultat räcker det inte med att vara miljövänlig i Sverige, vi måste agera globalt. EU ger en fantastisk möjlighet att trycka på och förbättra miljöpolitiken internationellt.

Skola

Alla barn måste få en chans att lyckas i skolan. Satsa på lärare, yrket måste få högre status och en lön som motsvarar utbildningen och ansvaret.

Diskriminera inte elever som gör ett aktivt skolval, låt alla barn få skolskjuts under samma förutsättningar, oavsett om man väljer den skola kommunen hänvisar till eller om man väljer en annan skola inom kommunen.

Jämställdhet

Skyddet för kvinnor som utsätts för våld i hemmet måste förstärkas. Kartlägg och förebygg hedersförtryck i hela Sverige. Vi måste våga stå upp för att jämställdhet angår alla.